Mannumiterra - Kacper Bębenek (Patronat Ujrzeć Słowa)


Kochani moi, miło mi was poinformować, że Mannumiterra (czyli 1 tom serii Trzech sióstr), uzyskała ponowne wydanie! A złożyło się tak, że pokochałam tę serię ogromnie to i objęłam ją patronatem. Tym razem jednak nie będzie recenzji, ponieważ ci z was, którzy są ze mną tu od dłuższego czasu, już ją czytali. Pozwolę sobie wam co nieco o niej powiedzieć:

O czym jest Mannumiterra?

Kim jest Mannumiterra? Jak głosi elficka przepowiednia, to człowiek władający magią życia, wyzwoliciel, który ma uwolnić legendarne krainy spod jarzma złego cesarza. Wszystkie znaki na niebie i ziemi zdają się mówić, że owym z dawna wyczekiwanym wybawcą jest nastoletnia Emily. Dziewczyna rusza zatem w świat pełen magii, tajemnych sił, mitycznych stworzeń, by wypełnić to, co jej pisane. Na szczęście nie działa sama. Ramię w ramię idzie z nią grupa przyjaciół, na czele z Osetią, jej siostrą. Ale żeby dawne proroctwo się wypełniło, swojego zadania musi się też podjąć druga z sióstr Mannumiterry. Ta jednak jest okrutną księżną Northeburghu, władczynią Angvarii Północnej. Starcie sił dobra z ciemnymi mocami zdaje się nieuniknione.

Co ja o niej sądzę?

Każdy dopracowany detal skłania mnie ku refleksji, że to chyba jedna z najlepszych książek polskich autorów, które do tej pory przeczytałam. Gdy spojrzymy na rozdziały, znajdziemy za każdym razem jakąś myśl, bądź przepowiednie, która będzie nas nastrajać na wydarzenia znajdujące się w danym rozdziale. Ukazuje to kunszt dopracowania historii, nawet w najmniejszym szczególe. Na dużą uwagę zasługuję tutaj część, gdy siostry uczą się w Akademii. O tak! Więcej poproszę, mogłabym przeczytać całą książkę o perypetiach związanymi, ze szkołą nauki o magii. Lecz nie tylko lekcje zasługują tutaj na uwagę, bo próby wymyślone przez autora, z którymi musiała zmierzyć się Osetia, były genialne. Łamigłówki, sprawiały wrażenie, że nie wiem czy sama wpadłabym na pomysł jak je rozwiązać. No i oczywiście mapa na końcu książki. Takie dodatki budują moją wiarę w autorów, którzy wiedzą, że takie dodatki, powinny być wręcz obowiązkowe w każdej historii.

Nawet brakuje mi słów, których używa się do opisania zachwytu. Książka ta pochłonie cię w całości, nie zostawi nawet jednej, najmniejszej kosteczki. Strawi cię całego, a ty, po skończonej lekturze, będziesz jedynie szlochać, że tak szybko tę historię przeczytałeś.

Całą recenzję i moje zachwyty znajdziecie tu: Recenzja Mannumiterry
Fragment powieści możecie znaleźć tu: KLIK

Poznajcie Autora

Z Kacprem przeprowadziłam już dwa wywiady i myślę, że warto się z nimi zapoznać. Przecież mnie znacie i wiecie, że ja dość wścibska jestem ;)

Wywiad nr 1 - bardziej na luzie, pytania o wszystkim i o niczym
Wywiad nr 2 - pytania dotyczące serii, książek, pisania

Premiera drugiego wydania jest już jutro, czyli: 01.03.2016r.! A tak nawiasem mówiąc, wiecie co oznacza patronat nad tą pozycją?