Cykl: Alfabetyczna percepcja słowa: #G

Niecodzienne słowo – Galant, Gloryfikacja, Granda

Galant – Oznacza człowieka, który posiada wytworne maniery, elegant.
Jak użyć je w recenzji?
Eryk, to postać niezwykła, już w dzisiejszych czasach nie ma takich mężczyzn, galant pełną parą.

Gloryfikacja – Oznacza wychwalanie, sławienie czegoś lub kogoś.
Jak użyć je w recenzji?
Nie wiem, czy autor stworzył tę postać umyślnie, ale miałam wrażenie, że nazbyt mocno użył tu gloryfikacji.

Granda – Potocznie skandal, wielka afera.
Jak użyć je w recenzji?
Nie wiem jak uznać zachowanie głównego bohatera, istna granda.

Film warty obejrzenia – Gwiazd naszych wina, Gra endera, Grease 2

Gwiazd naszych wina – Niestety, jeszcze jestem chyba jedyną osobą, która nie przeczytałą tej pozycji, więc jak można wywnioskować, obejrzałam film przed przeczytaniem książki. Czy uważam to za wielki błąd? Nie sądzę, bo to chyba pierwszy film przy, którym tak płakałam, że nie umiałam się opamiętać. Nie wiem, czy to sprawka hormonów, ale to istny wyciskacz łez, z odrobiną humoru. Genialny.


Gra Endera – Tu również was nie zaskoczę, kolejny film, który obejrzałam przed przeczytaniem książki. Jak widzicie w moim przypadku jest to dość częste zagranie, lecz bardzo rzadko zdarza mi się, że psuje mi to odbiór książki. Lecz wracając do filmu, istna galaktyczna sieczka, w młodszym wykonaniu. Jak wyobrażacie sobie przyszłość? Jeżeli uważacie, że granie w gry komputerowe przez młodych dzieciaków, może kiedyś się przydać, to zdecydowanie obejrzyjcie film.


Grease 2 – Nie mogłabym Wam nie wspomnieć, o filmie, który jest starszy ode mnie, a nawet nie wiem jak to się stało, że skradł moje serce. Oczywiście, pierwsza część Grease z udziałem Olivii Newton i Johna Travolty jest równie emocjonujący jak druga część, lecz to ona skradła moje serce i uszy. Tak, uszy, bo to spora dawka świetnych piosenek. Ten film trzeba obejrzeć! To są te czasy i kraj, do których chciałabym się przenieść już teraz.

Książka, która wywrze na mnie wrażenie: Gra o tron

Jak widzicie, zmieniłam trochę sentencję zapowiedzi książki. Gdyż prezentuję wam książkę, którą chcę przeczytać. Jestem zachwycona serialem, jak chyba każdy i nie mogłam przejść obojętnie obok tego, by nie zakupić całej sagi, tylko teraz staję przed dylematem. Przeczytać książkę i spojlerować sobie kolejne sezony serialu, czy oglądać serial i spojlerować sobie książkę?

Autor i jego twórczość – Garcia Eric

Recenzję książki Erica mogliście przeczytać na mojej stronie, dotyczyła ona książki: Naciągacze [Recenzja]. Autor stworzył jeszcze jedną książkę, o której może nie słyszeliście, ale o filmie myślę, że tak: Windykatorzy (główną rolę, zagrał Jude Law, ponowne ochy i achy!), tak, to film na podstawie książki Garcii. Jestem bardzo ciekawa tej pozycji, ponieważ film spodobał mi się ogromnie. Jako ciekawostkę dodam, w języku angielskim, książka miała tytuł: The Repossession Mambo, lecz po ekranizacji została ona zmieniona na Repo Men.

Cytaty

„Gdybyś był w połowie tak zabawny za jakiego się uważasz, mój chłopcze, byłbyś dwa razy bardziej zabawny niż jesteś.”
Cassandra Clare  Miasto Kości

„Głupich nie sieją, sami wschodzą.”
Stephen King  Buick 8

„Grzeczne dziewczynki idą do nieba, niegrzeczne tam dokąd chcą.
Kinga Dunin  Obciach