Katia. Cmentarne love story - Aneta Jadowska


 
Liczba stron: 480 
Data wydania: 25 październik 2023 r. 


Miłość, śmierć i sprawiedliwość w Thornie

Katia jest nekromantką, odkąd tylko pamięta. Cmentarze, śmierć i zmarli to stałe elementy w jej życiu. Cała reszta, cóż, weszła w fazę chaosu.

Jej bezpieczny i przytulny dom przestał być azylem. Pomysł, by startować w wyborach do Starszyzny Thornu, zaczyna jej się odbijać czkawką. I wszystko wskazuje na to, że musi się przeprowadzić i postawić swoje dotychczasowe życie na głowie. A do tego ktoś wykrada z trumien ciała dziewczynek. Coś, na co nekromantka po prostu nie może pozwolić. Zwłaszcza gdy wytrącona z równowagi bogini daje jej ultimatum.


To, że wszyscy zachwycali i zachwycają się nadal książkami Anety Jadowskiej, wcale nie trzeba mi przypominać, ani nagłaśniać. W końcu na swojej półce mam kilka takich pozycji, ale muszę się przyznać, że raczej była to forma chomikowania i czekania na lepsze czasy. I nagle jednego dnia, spojrzałam na biblioteczkę i poczułam pozytywne wibracje, gdy spojrzałam na Katię i czym prędzej zabrałam się za czytanie. 

Dwa dni, tylko tyle zajęło mi zagłębienie się w historii nekromantki, do której od razu poczułam przyciąganie. Thorn pokochałam całym sercem i wiem, że to był tylko początek, a ja już chcę poznać całą serię, która zahacza o te magiczne rejony. 

Rozbudowanie świata i przekazanie go czytelnikowi wyszło Anecie Jadowskiej świetnie. Poczułam się dobrze ugoszczona, nie chciałam wręcz opuszczać tego miasta. Chociaż dziwnie się o tym wspomina, jeżeli większość rejonów, które przemierzamy w tej książce to cmentarze i groby. No cóż, bawiłam się wyśmienicie. 

Kolor różowy nawiązuje do podtytułu, czyli cmentarne love story i ja mówię głośne tak. Ta miłość była tak nietypowa, nawet i u mnie powodowała szybsze bicie serca, ale to co urzekło mnie najbardziej, to zdecydowanie dialogi. Ta dwójka, mogłaby zasłużyć na nagrodę roku za poziom zaskoczenia jaki można zafundować czytelnikowi. 

Trzeba również wspomnieć o grafikach w książce, których mocna kreska idealnie pasuje do tej historii. Uwielbiam takie dodatki.

Ja po prostu jestem kupiona od samego początku. Dlatego jeśli szukacie niebanalnych charakterów, rozwinięcia historii miłosnej w nietypowy sposób, poprzeplatanej wątkiem kryminalno-paranormalnym, to tak, to też historia dla ciebie.