Cykl: Alfabetyczna percepcja słowa #Z


Niecodzienne słowo – Zoomorfizm, zblazowany, zecer


Zoomorfizm – przedstawienie jakiegoś bóstwa w postaci zwierzęcej, bądź ze zwierzęcymi atrybutami

Zblazowany – ktoś obojętny, znudzony dużą ilością swoich doznań i przeżyć

Zecer – dawniej człowiek zajmujący się ręcznym bądź maszynowy składaniem tekstu


Film warty obejrzenia – Zielona mila, Zanim odejdą wody, Zejście


Zielona mila – Tego filmu po prostu nie możecie nie znać. Wzruszający, prawdziwy, z pewną dawką zdarzeń nadnaturalnych.
Emerytowany strażnik więzienny opowiada przyjaciółce o niezwykłym mężczyźnie, którego skazano na śmierć za zabójstwo dwóch 9-letnich dziewczynek.

Zanim odejdą wody – To jeden z tych głupich komedii, ale jeśli tylko macie dobry humor, to nie możecie przejść obok niego obojętnie.
Peter ma zostać ojcem i chce zdążyć na poród żony. Zrządzenie losu skaże go na towarzystwo nieznośnego początkującego aktora.

Zejście - Możliwe, że film jest odrobinę irytujący, a aktorzy mogliby sie odrobinę bardziej postarać, ale ja lubię takie horrory. 
Uwięzione w jaskini grotołazki rozpaczliwie poszukują wyjścia. Nie podejrzewają, że wkroczyły na cudzy teren. 

Książka, która wywarła na mnie wrażenie: Zniszcz ten dziennik. Kreatywna destrukcja

Dużo jest opinii na temat tej "książki", ale ja wam pokażę, że można się z nią nieźle bawić :)
Dzisiaj tak wygląda mój egzemplarz, pognieciony, ale za to jaki kolorowy :)

Uwaga, są cycki, akurat playboy pod ręką, to cóż zrobić?

Pierwsze kroki w rysowaniu, kolorów jeszcze nie ma, a to tylko szkice

Wiecie ile musiałam ją kolorować?

Ja narysowałam Wojtka, a chłopak mnie. I to wszystko lewą ręką!

Skoro bębnić, to czemu nie ołówkami po bębenku?

Niby wiemy jakie są słowa, ale ciężko je na poczekaniu wymyślić

Zła ośmiornica złapała łódź podwodną. Nawet rybka jest zniesmaczona

Często gęsto o tym zapominam, ale kilka cudeniek się znalazło

Pomysł zapożyczyłam gdzieś z internetu, fajna sprawa

Uwaga zdjęcie zawiera lokowanie produktu :D

Książka, która wywrze na mnie wrażenie: Zatrute ciasteczko

Jest początek lata w sennej angielskiej wiosce Bishop's Lacey. W wielkim domu Buckshaw ambitna młoda odkrywczyni Flawia de Luce przeprowadza eksperymenty chemiczne w laboratorium odziedziczonym po ekscentrycznym wuju. Pracuje nad truciznami. Pewnego ranka na grządce z ogórkami odkrywa trupa. Zostawia probówki i palniki Bunsena, postanawia rozwiązać osobiście kryminalną zagadkę, ku utrapieniu miejscowej policji. Ale czyż można ją winić? Czy jedenastoletnie cudowne dziecko ma inny wybór? Tym bardziej, że zostawione jest samo sobie i zmaga się z jawną wrogością sióstr i obojętnością owdowiałego ojca, którego całym światem jest kolekcja znaczków.


Autor i jego twórczość – Ziemiański Andrzej

Pan Andrzej napisał, masę książek. Lecz najbardziej znany jest z serii o Achai.  Zastanawiam się, czy i mi się spodoba :)

Cytaty


„Zabijanie dla pokoju jest jak pieprzenie się dla cnoty.”Stephen King – Serca Atlantydów

„Zawsze trzeba być ostrożnym z książkami i z tym, co w nich jest, bo słowa mają moc zmieniania ludzi.”
Cassandra Clare – Mechaniczny anioł

„Zawsze na świecie ktoś na kogoś czeka.”Paulo Coelho – Alchemik



Nastał ten smutny czas, bo nadszedł koniec tego cyklu. Wiele nerwów mnie kosztował, ze względu na to, że czasem miałam problemy ze znalezieniem odpowiedniego słowa, filmu, czy cytatów. Teraz będę prowadzić nowy cykl, który raczej będzie się pojawiał rzadziej. Możliwe, że raz na miesiąc. A będzie to: Riana rozmyśla.


Dodatkowo, wyjeżdżam, a raczej wylatuję jutro do Londynu, na trzy dni, spodziewajcie się relacji z tego wypadu po przyjeździe, w szczególności, że będę odwiedzać Warner Bros Studio ;)