Cykl: Alfabetyczna percepcja słowa :#T

Niecodzienne słowo – Taktylny, tombola, tumult


Taktylny – dotyczy to wrażeń odczuwanych przez zmysł dotyku

Tombola – dawniej określano tak loterię fantową

Tumult – wrzawa, zgiełk

Film warty obejrzenia – Test, Transcendencja, To właśnie Anglia, Toy Story


Test – Może i film nie jest produkcją na wielką skalę, ale jest w niej coś tajemniczego. Wyobraźcie sobie, że czeka was test i jeżeli go rozwiążecie, to dostaniecie wymarzoną pracę. Tylko co, gdy kartka, którą macie przed sobą jest niezapisana? Ludzki mózg potrafi być kreatywny, a w dodatku nieobliczalny...

„Ośmiu kandydatów walczy o jedno stanowisko, lecz by je dostać - trzeba zdać test.”

Transcendencja – Znów jedna z wizji przyszłości, której mam nadzieję, że nie dożyję. Sądzę, że taki scenariusz w dalekiej przyszłości jest bardzo prawdopodobny. Skoro naukowcy rozpracowali, jaką mamy wielkość pamięci w gigabajtach, czy tam innych bajtach. To co to za problem w przeniesieniu naszych myśli i zachowań do komputera?
„Pracujący nad stworzeniem sztucznej inteligencji naukowiec zostaje postrzelony przez przeciwników. Zdesperowana żona podejmuje próbę przeniesienia jego umysłu z umierającego ciała do komputera.”

To właśnie Anglia – Skinheadzi to temat wdzięczny i zdecydowanie kontrowersyjny. Film pokazuje, jak łatwo wpłynąć na kogoś i co się z tym wiąże. W pewien sposób wzruszający film o poszukiwaniu samego siebie.
„Dwunastoletni Shaun dołącza do gangu skinheadów. Problemy pojawiają się wraz z powrotem dawnego członka grupy.”

Toy story- Pamiętajcie dzieciaki i te starsze dzieci, które czują się nimi wyłącznie duchem.: Zabawkami trzeba się grzecznie bawić. Nie wyrzucać, nie psuć, wręcz się nimi opiekować. Uwielbiam, uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam. W szczególności piosenki z tej bajki. Pamiętaj : „Ty druha we mnie masz”


Książka, która wywarła na mnie wrażenie: Turkusowe szale

Och Remi, znów się tutaj pojawiłeś. Jeżeli do tej pory czytelniku nie dałeś się zaMROZić, to czeka Cię w ciągu najbliższego miesiąca śmierć. Uwaga, ponoć to wiadomość potwierdzona przez amerykańskich naukowców.
„Nigdy bym nie pomyślała, że ja – fanka fantastyki sięgnie po historię sensacyjną. A jednak, było to moje pierwsze spotkanie z takim gatunkiem i mam nadzieję, że po tej recenzji uznacie tak jak ja: że warto sięgać po inne gatunki niż te, w których siedzimy na co dzień. Cieszę się, że te pierwsze spotkanie pozostanie w mojej pamięci na dłużej.”

Książka, która wywrze na mnie wrażenie: Tajemnica Diabelskiego Kręgu

Pani Ania jest bardzo przesympatyczną osóbką i nawet nie spostrzegłam, kiedy zaczęłam kolekcjonować jej książki. Tajemnica diabelskiego kręgu najbardziej mnie ciekawi i mam nadzieję, że się nie zawiodę.
„Nie każdy zostaje wybrany przez anioły i zaproszony przez nie na tajemnicze wakacje w klasztorze znajdującym się w niewielkiej miejscowości Markoty. Tak się składa, że przydarzyło się to trzynastoletniej Ninie. Nie bardzo wie jednak, dlaczego – jest przecież bardzo zwyczajną dziewczyną. Czy aby na pewno?”



Autor i jego twórczość – Tolkien John Ronald Reuel

Chociaż mogę się poszczycić wyłącznie tym, że przeczytałam Hobbita, to na swoje usprawiedliwienie mam, że trylogia Władcy pierścieni czeka na półce. Chyba bym nie zgrzeszyła, pisząc, że jest to najbardziej znany Autor z kanonu fantastyki. Chociaż w dzieciństwie, wraz ze swoją przyjaciółką byłyśmy przeciwieństwami; ja odwieczna fanka Harrego, a ona Tolkiena. Nigdy nie potrafiłam jej zrozumieć, ale mam nadzieję, że kiedyś będziemy mogły porozmawiać o jego twórczości.

Cytaty


„To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.”
Jonathan Carroll

„– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.”
Michaił Bułhakow – Mistrz i Małgorzata

„...ten, kto kocha naprawdę, kocha w milczeniu, uczynkiem, a nie słowami.”
Carlos Ruiz Zafón – Cień wiatru