Cykl: Alfabetyczna percepcja słowa :#S

Niecodzienne słowo – Saksy, sanować, sardanapalowy


Saksy – mówi się tak na prace sezonowe podejmowane dawniej przez Polaków, głównie w Niemczech.

Sanować – dawniej oznaczało poprawianie, ulepszanie.

Sardanapalowy – dawniej oznaczało to coś wystawnego, szykownego, luksusowego.

Film warty obejrzenia – Siedem dusz, Sweeney Todd: Demoniczny golibroda z Fleet Street, Shrek, Skazani na Shawshank

Siedem dusz – Ten film zrobił na mnie ogromne wrażenie, ze względu na smutny charakter. Zakończenie wgniotło mnie w fotel i dzięki temu filmowi zdobyłam swój tatuaż; czyli meduzę. Jeżeli jesteście ciekawi tego wzruszającego filmu, to musicie go obejrzeć!
„Mężczyzna przedstawiający się jako urzędnik podatkowy pojawia się w domach siedmiu śmiertelnie chorych dłużników, by sprawdzić jakimi są ludźmi. Ma dla nich niezwykły dar.”


Sweeney Todd: Demoniczny golibroda z Fleet Street  - Och Johnny, znów się tutaj pojawiłeś i to w dodatku z takimi wspaniałymi aktorami jak: Helena Bonham Carter, czy Alan Rickman. Musical w połączeniu z thrillerem, to coś co uwielbiam.
„Golibroda wraca do wiktoriańskiego Londynu, by zemścić się na porywaczu żony i córki. We współpracy z sąsiadką otwiera zakład fryzjerski, dzięki któremu restauracja wspólniczki zaopatrywana jest w nadzienie do pasztecików.”

Shrek – Chociaż ten film animowany trochę mi się przejadł, ale musiałam go tu umieścić ze względu na mojego chłopaka, który mógłby go oglądać na okrągło.


Skazani na Shawshank – Chyba należę do tych ludzi, którzy mają sentyment do starych filmów. Wiecie, że film powstał na podstawie opowiadania Stephena Kinga?
„Historia niesłusznie skazanego na dożywocie bankiera, który musi przeżyć w brutalnym świecie rządzonym przez strażników i współwięźniów.”

Książka, która wywarła na mnie wrażenie: Splątany warkocz Bereniki

Tytułowa Berenika to kobieta sukcesu, która jako prawnik w jednej z Krakowskich firm świetnie sobie radzi. Dwadzieścia dziewięć lat to czas, kiedy powinna pomyśleć o zamążpójściu, dzieciach, lecz jest to dziewczyna, która nie potrafi dojść do ładu i składu. Lecz pewne wydarzenie sprawia, że serce zaczyna jej bić szybciej, chociaż sumienie podpowiada, że nie powinna brnąć w to dalej, bo jak wytłumaczyć innym, jak i sobie, że łączy ich coś więcej? Półtoraroczna tęsknota za ukochanym Piotrkiem, który wyjechał na kontrakt do Australii jest bólem w samym sobie. Tylko jak ona poradzi sobie samotnie w jego mieszkaniu, kiedy z ukochanym dzieli ich tysiące kilometrów? Berenika nie ma nic wspólnego z rozsądkiem, więc w jej mieszkaniu pojawia się dwóch nowych współlokatorów płci męskiej…

Książka, która wywrze na mnie wrażenie: Shadows



O prochach na moim blogu mogliście się już tak wiele naczytać, że aż mi wstyd, że przedstawiam wam jej kontynuację. Jak dobrze wiecie, niektóre wydawnictwa po wydaniu pierwszego tomu udają, że nic się nie stanie, gdy nie wydadzą kontynuacji. To stawia mnie w niezręcznej sytuacji, gdyż muszę się skłonić do czytania w oryginale. Ale dobrze, że mam je na półce, daleko sięgać nie muszę;)


Autor i jego twórczość – Shannon Samantha

Pokochałam ją za Czas Żniw, jeżeli jeszcze jej nie przeczytaliście, to co wy w ogóle jeszcze robicie przed monitorem komputera? Chociaż Samantha ma tyle samo lat co ja, to zazdroszczę jej tak wielkiego talentu i przede wszystkim wyobraźni. Nie mogę się doczekać Zakonu mimów, premiera już 22 kwietnia.

Cytaty


„Strzeż się tego, kto czytał tylko jedną książkę.”
Giovanni Giacomo Casanova – Pamiętniki

„Słowami też można dotykać. Nawet czulej niż dłońmi.”
Janusz Leon Wiśniewski – Samotność w Sieci

„Są takie wydarzenia, które - przeżyte wspólnie - muszą się zakończyć przyjaźnią...”
Joanne Kathleen Rowling – Harry Potter i Kamień Filozoficzny