Krąg - Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren

Jeżeli w książce występuję jakaś cząstka magii, to wręcz nie mogę się powstrzymać przed tym, by jej nie zakupić i przeczytać w jak najszybszym tempie. Chociaż w przypadku Kręgu, nie byłam zbytnio przekonana po blurbie, że pozycja mi się spodoba, ponieważ muszę nawet przyznać, że nie miałam pojęcia, że aż taka magia, we mnie uderzy.

Engelsfors, to mała mieścina, w której pewnego dnia zaczynają się dziać nieprzyjemne rzeczy. Młody uczeń liceum zostaje znaleziony martwy w szkolnej ubikacji. Wszyscy uważają, iż był on samobójcą, jednak sprawa wygląda całkowicie inaczej. Podczas jednej z nocy, gdy księżyc przybrał czerwoną barwę, sześć dziewczyn, które nie były ze sobą zbytnio związane, zostały usidlone niezwykłą mocą, by wyruszyć sobie na spotkanie. Podczas niego dowiedziały się, że posiadają niezwykłe umiejętności, a ich życiu zagraża śmiertelne niebezpieczeństwo.

Musicie w tej książce nastawić się na pewien rodzaju mętlik w głowie. Ponieważ od samego początku historia jest dzielona między wielu bohaterów i to wpływa na to, że poznajemy historię z różnych pespektyw. Jesteśmy zasypani imionami i zdarzeniami, które po pewnym czasie się splatają, a za każdym rozdziałem w naszej głowie pojawiają się same znaki zapytania.

Nie sądziłam, że książka jest w stanie mnie na tyle porwać, by siąść spokojnie w swoim łóżku i nieprzerwanie ją czytać, dopóki nie dotrwam do samego końca. A muszę przyznać, że wyczyn to był nie mały, ponieważ nie jest to krótka lektura. Nie mniej jednak, wydarzenia i sposób dawkowania nam emocji jest wręcz oszałamiająca.

Na początku sądziłam, iż będę miała styczność z typową młodzieżówką, z utartymi schematami i wypowiedziami, które niewiele będą wnosić dla dorosłego już czytelnika. Cieszę się, że zostałam wprowadzona w pole, ponieważ ukazuje mi to, ileż wspaniałych historii czeka mnie w swoim czytelniczym świecie.

Jest to niezwykle emocjonujący thriller z domieszką dobrej fantastyki. Nietuzinkowy thriller, który ma w sobie dużą dawkę zagadek, a Autorka w odpowiedniej chwili zdradza nam rąbek wytłumaczenia, takie zachowanie zasługuje na gromkie brawa. Gdy wtapiam się powoli w historię, która mnie zaskakuje prawie na każdym kroku, nie mogę wyjść z podziwu, że trafiłam na coś tak nieszablonowego.

Lekki styl przeskakiwania z wątku na wątek, jest genialny w swojej prostocie. Jak już wspomniałam książka przeznaczona jest dla młodzieży i tutaj mogę się pod tym stwierdzeniem podpisać, lecz zaznaczając tutaj pewną adnotację, że starsi czytelnicy odnajdą w niej wiele dobrego.

Bohaterowie są dość barwni, nie są dziecinni, na co mógłby wskazywać ich wiek. Wielu z nich uważa się za dorosłych, gdzie seks, czy alkohol nie są dla nich używkami nieznanymi. Są pomieszaniem z poplątaniem normalnymi nastolatkami, których spotykamy na ulicy, jednak mają oni magiczne zdolności, lecz nikt oprócz nich, nie może o tym wiedzieć.

Polecam tę książkę każdemu, niezależnie od płci, będziecie z tej serii zadowoleni. A ja? Szukam wolnego czasu, by móc zasięgnąć po drugi tom.