Cykl: Alfabetyczna percepcja słowa: #F


Niecodzienne słowo – Fabulacja, Fantasmagoria

Fabulacja – jest to przedstawienie zmyślonych historii w swoich wypowiedziach, w szczególności, gdy mówimy o sobie samym w jakimś zdarzeniu, którego nawet nie było
Jak użyć je w recenzji?
Bohater to istny Pinokio, nigdy byś nie pomyślał, że stosowanie w jego wypowiedziach fabulacji, może być tak częstym zagraniem.

Fantasmagoria – oznacza przywidzenie, złudzenie optyczne
Jak użyć je w recenzji?
Gdy czytałam tę pozycję, doznałam istnej fantasmagorii, czy może błędy w tej książce, nie były moim przywidzeniem?

Film warty obejrzenia – Fanatyk, Faceci w czerni

Fanatyk – Znów czas na ochy i achy, bo główną rolę w tym filmie gra Ryan Gosling. Tak moje miłe Panie, jeżeli jesteście pod ogromnym wrażeniem jego wdzięków, to pozycja obowiązkowa. Przedstawię wam opis z filmwebu: „Podczas rozważań nad Torą Dany, student żydowskiej uczelni, dochodzi do wniosku, że Bóg jest okrutny. Staje się antysemitą i dołącza do skinheadów.” To naprawdę gorzka historia, o religii, którą każdy musi obejrzeć.


Faceci w czerni – Czy naprawdę trzeba wam przedstawiać ten film? Któżby nie słyszał lub widział tej produkcji. Kosmici są wśród nas Panie i Panowie. Agent J i agent K, wprawi was w wir istot nie z naszej planety, z ogromną dawką humoru. Czy można chcieć czegoś więcej?

Książka, która wywarła na mnie wrażenie: Frankenstein

Literatura obowiązkowa dla wszystkich, ja ją przeczytałam również do mojej pracy maturalnej już dobre 6 lat temu i nadal jestem pod ogromnym wrażeniem tej lektury. Dr Frankenstein chciał stworzyć człowieka i mu się udało, lecz stworzył kreaturę, która nosiła brzemię brzydoty, więc nie pozostało nic innego jak nazwać go Potworem. Ciężka tułaczka, istna makabra.

Autor i jego twórczość – Fitzpatrick Becca

Chyba każdy z Was wie, co to seria Szeptem. Aniołowie, zwykła dziewczyna, miłość i walka dobra ze złem. Czysty paranormal romance, czemu znalazła się autorka właśnie tutaj? Bo wiem, że wielu z Was seria się nie podobała, ale to również seria, która jako jedna z pierwszych zgarnęła moje serce, zaraz po Harrym i Zmierzchu i nie boję się Wam o tym pisać, bo ta autorka wprowadziła mnie bardzo lekko w fantastykę, od której nie mogę się już oderwać. I już ostrze sobie zęby na kolejną książkę autorki - Black Ice, która już 5 listopada będzie miała miejsce. Czy tylko mi się zdaje, że na okładce jest Robert Pattinson? :D




Cytaty

„Fajnie, że cię poznałam, ale czas nie kutas, nie stoi, czas lecieć”
Katarzyna Grochola  Przegryźć dżdżownicę

„Fakt, że się czegoś bardzo pragnie, nie oznacza, że można to osiągnąć
Margaret Stohl  Piękne Istoty

„Fajnie jest wiedzieć, czego się chce”
Kat Falls  Osada


Muszę wam przyznać, że gdy zaczynałam tę serię postów, myślałam, że najgorszą literą będzie E, ale okazało się, że znalezienie słów, książek, czy dobrych filmów na literę F, to dopiero wyzwanie!

Zaczęłam pisać wreszcie moją pracę magisterską, muszę się Wam przyznać, że prowadzenie tego bloga doprowadziło do tego, że pisane przeze mnie recenzje wpłynęły moim zdaniem na zasób moich słów, oraz stworzeniu w swoim mózgu jakiś nowych połączeń, które sprawiają, że pisanie pracy idzie mi szybciej, niż w przypadku mojej pracy licencjackiej. Chyba czas napisać post: Dlaczego blogowanie jest super sprawą.