Cykl: Alfabetyczna Percepcja Słowa #A


Niecodzienne słowo – Antecedentny

Jest to słowo pochodzenia francuskiego oznaczający poprzedzający obecny stan. Czyli coś uprzedniego. Jak użyć go w recenzji?
- Teraźniejszy stan nie miał nic wspólnego z jego stanem antecedentnym.

Film warty obejrzenia – Alfie


Główną rolę w tym filmie gra Jude Law, więc czas na wszystkie ochy i achy dziewczyn zgromadzonych przed monitorem komputera. Gdy pierwszy raz go obejrzałam, byłam pod ogromnym wrażeniem stworzonej historii. Alfie jest mężczyzną, który spędza każdy dzień na imprezach, w dodatku z innymi kobietami. Jego życiowe decyzje mają jednak wpływ na przyszłość, rozwiązłość seksualna ma swoje konsekwencje. Jest to opowieść o tym jak Piotruś Pan XXI wieku, musi dorosnąć i stawić czoła złym wyborom.

Książka, która wywarła na mnie wrażenie – Akademia Wampirów – Richelle Mead

Zaraz zaczniecie krzyczeć i twierdzić, że ta pozycja nie powinna mieć tutaj miejsca. Ja uważam inaczej - po tą lekturę sięgnęłam, gdy miałam jeszcze kilkanaście lat, a z literaturą nie wiązałam tak zaawansowanych przemyśleń jak teraz. Zawsze uwielbiałam wampiry, więc była to wtedy dla mnie pozycja obowiązkowa. Nie miałam zaplecza przeczytanych książek jak teraz, może gdybym dzisiaj po nią sięgnęła po raz pierwszy, uznałabym ją za nudną i nie wartą czytania kontynuacji. Zwróćcie uwagę jak wielki wpływ na naszą ocenę ma obejrzany przez nas film i wszechogarniająca promocja. W tym przypadku zadziałała jak gilotyna spuszczona na głowę skazańca, pozbawiając jej piękna.
Książka była wciągająca, tworząca inną wizję wampirów, z jakimi było dane mi się już spotkać w odmętach fantastyki. Chętnie do niej wrócę pewnego dnia by skonfrontować moje wrażenie z lat młodości.

Autor i jego twórczość – Austin Jane


Przyznam się bez bicia, nie przeczytałam jeszcze żadnej powieści stworzonej przez Autorkę, zostałam jedynie połechtana ekranizacjami, które wywarły na mnie ogromny wpływ. Nie czytam historii o miłości, lecz piękno które zawarła autorka w wielu swoich powieściach przemawia do mnie, nawet jeżeli jest to tylko blurb.
Mam w planach na przyszłość, chęć przeczytania książek autorki w kolejności ich tworzenia przez nią, by móc dostrzec jej rozwój w pisaniu, chociaż sądzę, że i od pierwszej pozycji byłabym już wniebowzięta.

Cytaty

– Ale zaraz, ty jesteś Śmierć! Tak?
– TAK, ISTOTNIE.
– Jestem twoim fanem! Zawsze chciałem cię poznać, wiesz?
Terry Pratchett – Złodziej czasu


- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - Spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy?
- Nic wielkiego. - Zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.
Alan Alexander Milne – Kubuś Puchatek