Sekret Julii – Tahereh Mafi

Sekret Julii – Tahereh Mafi

Wczoraj rozmawiałam z przyjaciółką na temat tej książki i doszłam do jednego wniosku: Tę książkę się kocha, bądź nienawidzi. Mnie osobiście urzekła. Czytając ją, byłam zachwycona, że mogę dowiedzieć się co autorka ukryła pod tym chwytliwym tytułem.

Sekret Julii jest drugim tomem o przygodach, które nie mieszczą mi się w głowie. Nareszcie Julia może odnaleźć się w tym piekielnym świecie i wraz z Adamem mogą czuć się bezpieczni i co najważniejsze, jej ukochany może ją dotknąć. Czy to jakaś magia?

Punkt Omega w którym się znajdują, miał w szczególności jej przynieść ukojenie i zrozumienie wśród takich samych osób jak ona. Nie musi być już dłużej dziwolągiem, którego wszyscy dookoła się boją. Jednak dowiadujemy się, że to tylko pobożne życzenia i nawet wśród „innych” osób, można odstawać od reszty i być skazywanym na społeczną banicję.

Akcja książki toczy się szybko, mam wrażenie, że wszystko jest na swoim miejscu, każde słowo jest niezwykle przemyślane. Nawet nie jestem w stanie zamieścić tutaj żadnego cytatu, ponieważ chwytliwych zlepków słów znajduję się tu aż nadto. Każde zdanie jest na wagę złota. Może niektórym wydawać się może, skreślanie słów za niepotrzebne. Według mnie, właśnie to ma tutaj swój urok. Jesteśmy w stanie „wejść” do głowy bohaterki, bez uprzedniego pukania, po prostu bum i już wiemy o czym myśli niestabilnie emocjonalna siedemnastolatka.

Każda postać, ich zachowania i słowa, powodują, że uzyskują moją przychylność i żałuję tylko, że są to bohaterzy fikcyjni. Pomimo iż, cała historia rozgrywa się w złych ramach czasowych dla ludzi, którzy są obdarzeni nadprzyrodzonymi siłami, to i tak autorka pozwoliła nam na parę uśmiechów: Kenji nie pozwoli wam spędzać ponurych wieczorów przed książką, o nie. Wszędobylski, tajemniczy i zabawny Kenji, takich bohaterów więcej proszę.

Warner nadal jest czarnym charakterem tej serii, lecz czy do końca jest to prawdą? Czy może skrywa się pod tajemniczą maską. Co jeszcze ukrywa przed innymi? Mogę tylko zdradzić wam, że Warner nie pozwoli o sobie zapomnieć i w tej części. Sekret Julii będzie miał wpływ nie tylko na nią, lecz również na innych bohaterów i jednego jestem pewna: Wielu rzeczy nie jesteście w stanie przewidzieć.

Książka posiada jeden maluteńki minusik, moim zdaniem jest to wiek bohaterki. Siedemnastolatka z takimi przemyśleniami, jakoś mi nie pasuje. Lecz może w tak trudnych czasach umysł każdego człowieka zmienia się diametralnie i dorastamy za szybko? Czytając tę książkę, ciągle zapominałam, że jest to młoda dziewczyna. Ja widzę ją w głowie jako kobietę, która ma dwadzieścia parę lat.

Obojętnie czy szukasz wątku miłego, dramatu, pewnej dozy komizmu, czy niezwykłego rozwoju wydarzeń, który zaprze Ci dech w piersiach, tutaj znajdziesz tego aż nadto i po skończonej lekturze, nie będziesz w stanie normalnie funkcjonować. Jest to jedna z tych książek, które trzeba przeczytać. Przekonaj się sam/sama, że nie rzucam słów na wiatr i odkryj razem z główną bohaterką jej mroczne sekrety.
Pstryk
Trzask
Błysk
I światła gasną.