Cykl: Alfabetyczna percepcja słowa: #H

Niecodzienne słowo – Hagiografia, Hałaburda, Haplografia

Hagiografia – Z jednej strony jest to dział piśmiennictwa, który obejmuje biografie świętych, lecz przenośnie, można powiedzieć tak o biografii, która jest napisana by bezkrytycznie wychwalić opisywaną postać
Jak użyć je w recenzji?
Bardzo często czytuje biografie, lecz tutaj autor utworzył istną hagiografię.

Hałaburda – dawniej charakteryzowało się tym słowem zawadiakę bądź awanturnika
Jak użyć je w recenzji?
W tekście użyto wielu archaizmów, więc nie obrażę nikogo, jeżeli głównego bohatera uznam za hałaburdę.

Haplografia – oznacza to błąd w pisaniu, w opuszczeniu jednej lub kilku następujących po sobie liter
Jak użyć je w recenzji?
Często dość szczegółowo zwracam uwagę na tekst pisany, lecz tutaj autor chyba się strasznie zapomniał i nie dopracował tej książki, gdyż gdzie nie spojrzę znajdywałam jakąś haplografię.

Film warty obejrzenia – Hotel Transylwania, Happy Feet: Tupot małych stóp, Harry Potter

Hotel Transylwania – Bajki animowane są gatunkiem, który uwielbiam. Chyba wiecznie będę się czuć dzieckiem, więc gdy tylko pojawiła się bajka Hotel Transylwania, byłam pod ogromnym wrażeniem, że czas obejrzeć bajkę, która będzie miała w sobie fantastyczne stwory. Jest to prześmiewcza historia, na której świetnie się bawiłam, i chociaż po dziś dzień obejrzałam ją już kilka razy, to sądzę, że nigdy mi się nie znudzi.



Happy Feet: Tupot małych stóp – Kolejna animacja, tym razem czas na pingwiny! To takie cudne stworzenia, w szczególności, jeżeli chodzi o animowane odpowiedniki. Tutaj jednak historia czegoś nas uczy: że pomimo tego, iż jesteś inny od wszystkich, to jednak jesteś w stanie zrobić coś dobrego dla nich i kiedyś cię docenią.


Harry Potter – No tak, po prostu Harry musiał się tu pojawić, pierwsza saga, w której się zakochałam. Chyba nikt nigdy nie odtworzy tego fenomenu.


Książka, która wywarła na mnie wrażenie: Harry Potter, Hobbit – czyli tam i z powrotem

Jako książka, Harry nie mógł ominąć tego zaszczytnego miejsca

Hobbit – czyli tam i z powrotem (recenzja)
Niezwykła część fantastyki, którą każdy musi poznać


Autor i jego twórczość – Huntington Geoffrey

Geoffrey Huntington, to wyłącznie przykrywka autora: Williama J. Manna. Jest on amerykańskim pisarzem-nowelistą, biografem, dziennikarzem, historykiem-znawcą Hollywood. Lecz spod pióra pod pseudonimem ukazała się seria Kruczy dwór. Pomimo tego, iż bardziej uznaję ją jako serię dla młodszych czytelników, to darzę ją niebywałą sympatią. Przekonajcie się sami.

Cytaty

Niestety znalezienie cytatu zaczynającego się na literę H było ogromnym wyzwaniem, któremu nie podołałam, ale że w języku polskim mamy inną literę z tym samym wydźwiękiem, postanowiłam wykorzystać CH do mojego zadania : )

„– Chciałem powiedzieć (...) że na tym świecie jest chyba coś, dla czego warto żyć.
Śmierć zastanowił się przez chwilę.
KOTY, stwierdził w końcu. KOTY SĄ MIŁE.”
Terry Pratchett – Czarodzicielstwo

„-Chcesz posiąść moje ciało?
-Chciałbym z nim zrobic wiele rzeczy, poza tą jedną...”
Becca Fitzpatrick – Szeptem

„Chwytam jego rękę i ściskam ją mocno, przygotowując się na spotkanie z kamerami. Boję się chwili, w której będę musiała ją puścić..."
Suzanne Collins – Igrzyska śmierci