Cykl: Alfabetyczna percepcja słowa: #E

Niecodzienne słowo – Egzemplifikacja, Eminentny, Enuncjacja

Egzemplifikacja – jest to opis czegoś przy pomocy przykładu.
Użycie w recenzji?
Mam nadzieje, że nie zaskoczy was moja egzemplifikacja.

Eminentny – oznacza: znakomity, wybitny, ktoś lub coś na czele
Użycie w recenzji?
Nie ma, więc innej możliwości, niż osądzenie go mianem eminentnym.

Enuncjacja – jest to wypowiedź, własny osąd na jakiś temat, bądź oficjalne oświadczenie w telewizji, bądź radiu.
Użycie w recenzji?
W danym tekście dostrzegamy wiele zabiegów enuncjacji głównego bohatera nad danym tematem.

Film warty obejrzenia – Edward Nożycoręki, Eurotrip, Eksperyment


Nie potrafiłam zdecydować się na jeden film, więc wybrałam trzy filmy i każdy jest innego gatunku. Nie będę się rozpisywać na temat Edwarda Nożycorękiego, bo przecież jako fanka Johnnego Deppa, uwielbiam każde jego kreacje. Chyba przesadzam, z ilością Deepa w tych postach, ale po prostu nie mogę Wam tego nie polecić w dodatku, iż jest to film Burtona.


Eurotrip, to świetna komedia w dość dawnym stylu, trochę głupkowata, ale kto nie lubi się pośmiać?

Eksperyment – W tym filmie przytoczę jedynie opis filmu, gdyż jest to zdecydowanie najlepsza zachęta byście obejrzeli ten film: Dwudziestu sześciu mężczyzn bierze udział w eksperymencie; część z nich odgrywa role więźniów, pozostali strażników. Po kilku dniach przedsięwzięcie wymyka się spod kontroli.

Książka, która wywarła na mnie wrażenie: Eragon

Tym razem książka, która jest dość specyficzna, lecz przeczytałam ją gdy byłam jeszcze małolatą i byłam nią zachwycona. Gdy spojrzymy na wszystkie recenzje tej pozycji, zawsze pojawia się zdanie, iż jest to książka dla młodzieży, tak też ją należy odbierać. Jeżeli się nie mylę Christoper Paolini stworzył ją, gdy miał 16 lat, lecz pamiętam do dziś, że chętnie zagłębiałam się w Smoczym Jeźdźcu, perypetiach jego i Saphiry. Dlatego znów zaczynam komplementować tę sagę, by móc ją przeczytać w jesienne wieczory.

Autor i jego twórczość – Warren Ellis

Znalezienie autora na literę E, w mojej biblioteczce, było nie lada wyczynem, wreszcie odnalazłam pana Ellisa, który przeniósł mnie do świata zbrodni, które są wstrząsające i naprawdę bardzo nietuzinkowe. [Recenzja]

Cytaty

"Ewolucjonizm, nie zajmując się pytaniem "po co powstał świat i człowiek?", pozwala oszczędzić czas i energię. Nie ma żadnego "po co", jest tylko – wymagające wyjaśnienia, ale też w pełni je dopuszczające – "dlaczego?". A w tej dziedzinie, co powinien wiedzieć każdy, kto ukończył szkołę podstawową, doszliśmy już do wielkiego “DLATEGO”. Dlatego, że dziedziczenie, zmienność i dobór naturalny; dlatego, że geny i mutacje; dlatego, że to wszystko doskonale składa się w jedną sensowną i popartą dowodami całość. A na wałkowane ciągle przez teologów “po co?” świat ciągle i uparcie odpowiada nam “po jajco!”."
Andrzej Eldrycz – Horton antyreligious. Oprogramowanie antyreligijne