Moc czułych słów. Zapiski wiedźmy - Agnieszka Sawicz


Liczba stron: 320 
Data wydania: 12 październik 2021 r. 

Pełne czułości i mądrości opowieści o tym, co w nas i wokół nas.

O miłości, zaufaniu, szukaniu szczęścia. O tym, że samotność jest ok. O tym, że nie warto zapominać o sobie. O przyjmowaniu i dawaniu miłości. O chorobach, starzeniu się i przemijaniu. I o tym, na co warto czekać.

Witaj w świecie Wiedźmy.



Czy dbasz o siebie?


Ta książka otworzyła mi oczy na to, co już dawno po części wiedziałam – że w sumie nie dbam o siebie. W szczególności jeżeli mówimy o sferze emocjonalnej, psychicznej. Tak to jest jak stawia się siebie na ostatnim miejscu.

- Gdybym tylko mogła cofnąć czas...

(...)

-A co powiesz na to, aby dziś zacząć zmieniać swoją przyszłość? Dzięki temu zmienisz także przeszłość, w którą będziesz spoglądać za kilka lat.

Zapiski wiedźmy kierują czytelnika poprzez pory roku, miałam wrażenie, że każdy z tych tekstów otula mnie ciasno i zarazem tworzy aurę czegoś bardzo miłego. To tak jakbym patrzyła na swoją babcię, która opowiada mi swoje prawdy życiowe. Oczywiście dotykają one różnych sfer życia, nie tylko by dbać o samego siebie, ale również znajdą się tu kontemplacje o starości, śmierci i życiu, dzieciach, przyrodzie i nie tylko.


Świat się nigdy nie zatrzyma


To jest właśnie moja myśl po tej książce: świat się nigdy nie zatrzyma, zarówno ma to swój pozytywny wydźwięk, bo motywuje nas to do pracy nad sobą i swoim otoczeniem, ale z drugiej strony pokazuje, że jak już nas nie będzie, to czy cokolwiek z nas zostanie?

Historie do połknięcia na raz, można każdego dnia otworzyć książkę na dowolnej stronie i przeczytać myśl wiodącą. Myślę, że każdy kto przeczytał Moc czułych słów, wyniósł z tej pozycji inną rzecz. A co ja wyniosłam? Lekki spokój ducha, nawet jeżeli będzie to tylko chwilowe, to warto było poświęcić czas na tę lekturę.