Co i jak rośnie w ogródku - Liliana Fabisińska




Liczba stron: 28 
Data wydania: 24 kwiecień 2024 r. 
Seria: Od ... do

Dzieci pytają: co? jak? dlaczego? Seria Od…do odpowiada.

Kiedy zasiać rzodkiewkę? Co zrobić, żeby groszek szybciej wykiełkował? Jak dbać o sadzonki truskawek? Czy cebulki tulipanów sadzić wiosną?
W książce pokazujemy i radzimy, jak uprawiać własne rośliny na grządce, w balkonowej skrzynce albo w doniczce.


Tak, tak, zdecydowane tak daję tej pozycji. W tym roku, pierwszy raz śmiałym krokiem sama staram się uprawiać swój ogródek, cały czas myślę, co się uda, na co pozwoli pogoda. Kto wie, może coś wyhoduję? I o dziwo, nie robię tego sama, moja pięciolatka i trzylatek również chętnie mi pomagają. 

Jak to jednak z dziećmi bywa, zadają mnóstwo pytań, a ja jako świeżynka w temacie ogrodnictwa, nie zawsze jestem w stanie im odpowiedzieć. Może odpowiedzieć mogę, ale nie zawsze w taki sposób, by ich zaciekawić i w szczególności by jak na swój wiek, mieli zaszczepionego bakcyla. Z pomocą przyszła książka wydawnictwa Papilon Co i jak rośnie w ogródku i muszę przyznać, sama się czegoś nauczyłam. Może jednak początkujący ogrodnicy powinni zaczynać od książki dla dzieci? :)

Oczywiście nie jest to kompendium wiedzy o każdej roślinie, lecz każde dwie strony są przeznaczone na jedną roślinę, znajdziemy tutaj wiedzę z następujących roślin: rzeżucha, pomidor, groszek zielony, mięta pieprzowa, borówka amerykańska, ziemniak, nasturcja, ogórek, dynia zwyczajna, truskawka, tulipan. Czyli wszystkiego po trochę, są warzywa, owoce, przyprawy i kwiaty. świetny początek dla małych ogrodników.

Kolorowe ilustracje pozwalają dzieciom na zrozumienie, jak w ogóle jest to możliwe, że z tak małego nasionka, wyrośnie wiele owoców. Pokazany jest rozwój danej rośliny, czyli dzieci mogą doglądać w książce, na jakim już są etapie i co ich za niedługo czeka. 

Świetna pozycja i pomimo że nie miałam tego w planach, to już moje dzieci zapowiedziały, że w tym roku chcą wysiać dynię. No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak przekopać jakąś część ogródka, bo po zimnej zośce, która przypada 15 maja, będziemy siać dynie. 

Nie jest to wyłącznie pozycja dla tych, którzy posiadają dom i kawałek ogródka, dzięki urozmaiceniu przedstawionych tu roślin, znajdują się też takie, które z łatwością można sadzić na balkonie w doniczkach. Dodatkowo jest to pozycja na cały rok, ponieważ jest tu też mowa o tym, co robić jesienią, wiosną i latem, by opiekować się danymi roślinami. Moje dzieci już pokochały tą książkę, a ty?

Opinia powstała przy współpracy z wydawnictwem Papilon.