Marzenia do spełnienia (Tysiąc pocałunków - Tillie Cole)


Zawsze będę szukać książek, które rozerwą moje serce na kawałki. Taka już ze mnie czytelnicza masochistka. I zapewne wielu z was również szuka takich lektur, ponieważ nie oszukujmy się: lubimy sobie czasem popłakać.

Wyobraź sobie, że otrzymujesz tysiąc małych karteczek i masz wypełnić je najpiękniejszymi momentami swojego życia…
Jeden pocałunek trwa chwilę. Tysiąc pocałunków może wypełnić całe życie.
Chłopak i dziewczyna. Uczucie powstałe w jednej chwili, pielęgnowane później latami. Więź, której nie był w stanie zniszczyć ani czas, ani odległość. Która miała przetrwać już do końca. A przynajmniej tak zakładali.*



Piękna okładka i już wiemy, że zatracimy się w danej książce. Tillie Cole pisze sprawnie, lekko, a zarazem dynamicznie. Tysiąc pocałunków sprawia, że od pierwszych zapisanych słów chcemy czytać dalej. Niby niepozorny początek, a już wiemy, że będzie to jedna z tych pozycji, które zapadną na dłużej w naszej pamięci. Sama zapragnęłam stworzyć słoik z tysiącami najwspanialszymi momentami mojego życia - szkoda tylko, że nie zaczęłam wcześniej.
Oboje wiedzieliśmy, że należymy tylko do siebie. Nie potrzebowaliśmy niczego więcej.
Pięknie opisana relacja między Rune i Poppy, była szczera i nieprzewidywalna. A przede wszystkim byliśmy w stanie ją zrozumieć. Nie miałam co do tego żadnych wątpliwości, no może odrobinę przeszkadzał mi początek relacji, bo niezbyt byłam w stanie uwierzyć w miłość od bardzo młodego wieku bohaterów, ale co ja tam wiem?
Dlaczego trzeba stanąć w obliczu śmierci, by nauczyć się doceniać każdy dzień? Dlaczego musimy czekać, aż niemal skończy nam się czas?
Zdarza się, że wiele rzeczy zapominamy, niby pamiętamy tylko te najważniejsze i najbardziej dla nas znaczące momenty, ale nie każde wydarzenie musi być jak wybuch supernowej. Może to być coś mało znaczącego, coś co sprawi, że na naszej twarzy pojawi się uśmiech, tylko tyle lub aż tyle. Zapewne pomyślicie sobie, że jaki problem w tym by znaleźć, czy przeżyć tysiąc ulotnych chwil wart zapamiętania. A kto wie co zdarzy się jutro?

Historia uczy właśnie tego, by doceniać to, co się ma, cieszyć się tym, co nas otacza i przede wszystkim kto nas otacza. Ta nowość zasługuje na to, aby być wakacyjnym bestsellerem.



Tytuł oryginału: A Thousand Boy Kisses
Data wydania: 17.05.2017
Liczba stron: 432
Gatunek: Literatura dla młodzieży / Romans
Wydawnictwo: Filia
* opis pochodzi ze strony Wydawnictwa